یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1398
بازدید : 255
نویسنده : کیا فایل

نقد و تحليل منطقه بيضاء ( روستاي جعفر آباد )

 

 

تعداد صفحه : 69
تعريف روستا مركز آمار ايران براساس تعريف قراردادي خود روستا را چنين تعريف مي كند (به سكونتگاهي كه توليدات غالب آن كشاورزي و دامداري بوده و جمعيت آنها حداكثر پنج هزار نفر باشد روستا گفته مي شود.) جغرافياي روستا جغرافياي محل 1- جغرافياي طبيعي: (اقليم –آب-باد- باران – روزهاي يخبندان –سرما وگرما –پوشش گياهي – پوتوگرافي زمين ) 2- جغرافياي مصنوعي (موقعيت روستا نسبت به شهر – جاده وراههاي اصلي و فرعي ) 1- جغرافياي طبيعي به علت ارتفاع اين روستا از سطح دريا و قرار گرفتن آن بين 2 منطقه سردسير و گرمسير بارندگي اين قسمت بيشتر از نواحي ديگر استان فارس است . ميزان حرارت در زمستان اين روستا (3-) و درجه حرارت در تابستان حداكثر 38 درجه است درجه حرارت متوسط ساليانه آن 6/17 درصد سانتي گراد مي باشد ميزان بارندگي سالانه 96/212 ميليمتر است كه 70 درصد آن در فصل زمستان 24 درصد آن در فصل پاييز و 6 درصد آن نيز در فصل بهار است . فصل تابستان به طور كلي فاقد بارندگي است كه نشان دهنده از خشكي اين ايام است . ريزش برف در روستاي جعفر آباد كم و معدل روزهاي يخبندان در سال 50 روز است خاك روستا به لحاظ مواد آلي زمين و وجودچشمه هاي متعدد حاصلخيز بوده واز قديم داراي بافت گياهي متنوع « درختان گرمسيري و سردسيري» بوده و جهت باد گاه از سوي شمال وگاه از سوي جنوب غربي بوده عمده بادهاي غالب از غرب و جنوب غربي مي وزند پتو گرافي زمين به علت وجود تپه هاي متعدد داراي پستي وبلندي هاي متعدد مي باشد كه همين امر باعث جدايي مناطق مسكوني از كشاورزي شده است . 2- جغرافياي مصنوعي : 1-موقعيت روستاي جعفرآباد: فاصله آن تامركز استان (شيراز )50 كيلومتر 2-موقعيت روستاي جعفرآباد : فاصله آن‌ تا مركز بخش (حربال) 5 كيلومتر 1-راههاي...

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تعریف روستا , نقد و تحلیل منطقه بیضا , روستای جعفرآباد , نقد و تحلیل روستا ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 419
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان جاذبه های گردشگری استان کرمان در 55 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان جاذبه های گردشگری استان کرمان در 55 اسلاید

 

کرمان (نام منطقه‌ای در پارسی باستان: کارمانیا کارمانا) یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایراندرجنوب شرقی این کشور واقع است. جمعیت این شهر طبق سرشماری بر اساس آمار سال ۹۵ معادل ۶۳۴۱۳۲ نفر بوده است. کرمان یکی از پنج شهر تاریخی ایران است. وسعت شهر کرمان حدود ۱۳۰۰۰ هکتار است و به دلیل وسعت شهری و جمعیت کرمان، این شهر جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. حاشیه‌نشینی مهمترین مشکل کلانشهر کرمان است. کرمان در حال تبدیل شدن به شهری الکترونیکی است و این شهر به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده‌است و در برنامه‌های توسعه کشور باید به شهری الکترونیکی تبدیل شود. شهر کرمان با ۱۷۵۶ متر ارتفاع از سطح دریا، سومین مرکز استان بلند و مرتفع ایران محسوب می‌شود. و همین امر باعث اعتدال نسبی هوای شهر کرمان در تابستان شده است.

ریشه نام کرمان

کرمان در گذشته نام‌های دیگری چون بوتیا، کرمانیا، کارمانا و گواشیر داشته‌است. نام کرمان را در کتیبه‌های داریوش می‌توان دید. در آنجا کرمان نام ناحیه‌ای است که از آن چوب یاک برای کاخ‌های هخامنشی حمل می‌شود. نوشته‌های یونانی هم آن را کرمان خوانده و مردم کرمان را تیره‌ای از پارسیان گفته‌اند. از ریشه کر (کر به اوستا و کری به سانسکریت) چندین واژهٔ سانسکریت در دست است و بر این مبنا چند فرض در رابطه با معنای واژهٔ کرمان در دست است:

  • کرمن به معنی کار و کوشش و وظیفه و نیز کارکن و کوشا، کرمینه به معنی ماهر و استاد، کرمان بندا به معنی کاربنده یا وظیفه‌شناس و واژه‌های دیگر که از کرمان ساخته شده‌اند، همه معنی کار و کوشش را می‌رسانند و بنابراین کرمان به معنای سرزمین کوشش و کار است.
  • ریشهٔ دیگر کر که به اوستایی «کر» به سانسکریت «کری» تلفظ می‌شود و به معنی بریدن و کشتن و جنگیدن است و واژه‌های کارد، پیکار و کارزار نیز از آن است که بر این مبنا کرمان به معنای سرزمین جنگ و پیکار است.
  • فرض سوم این است که کرمان واژه‌ای اسطوره‌ای است و از واژهٔ کریمان پدر نریمان گرفته شده‌است. چنان‌که در فرهنگ آنندراج می‌خوانیم: کریمان پدر نریمان آن شهر را به نام خود بنا نهاده. بر این مبنا باید فرض کرد که در اوستا و سانسکریت، کرمان به معنای کوشا، و نریمان به معنای مردانه باشد.
  • به باور فریدون جنیدی پژوهشگر زبان‌های باستانی و ایران‌شناس، واژهٔ کرمان از کِر به معنای کوه و مان (پسوند مکان) تشکیل شده و به معنای سرزمین کوهستانی است که با توجه به موقعیت کوهستانی شهر و استان کرمان بیش از دیگر فرضیه‌ها مقرون به واقعیت می‌نماید.

 

فهرست مطالب:

موقعیت جغرافیایی، طبیعی و اقلیمی استان

آثار و بناهای تاریخی

مزار شاه نعمت الله ولی کرمانی

باغ شاهزاده

تخت درگاه قلی بیگ

گنبد جبلیه

مسجد امام خمینی

خواجه اتابک

گنبد سبز

مسجد جامع

مجموعه گنجعلی خان

حمام

بازار

مدرسه

ضرابخانه

آب انبار علیمردان خان

سرای گنجعلی خان

مجموعه ابراهیم خان

مشتاقیه

امامزاده حسین جوپار

ارگ بم

ارگ راین

میمند

یخدان مؤیدی

موزه دفاع مقدس

موزه سنگ جبلیه

موزه مردم شناسی

باغ و موزه هرندی

جاذبه های طبیعی

کوهها

دریاچه و تالاب

رودخانه ها

دشت ها و کویرها

سوغات

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , استان کرمان , پاورپوینت , تحقیق ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 470
نویسنده : کیا فایل

دانشمندان و بزرگان ایران زمین

دانشمندان و بزرگان ایران زمین

 

  شناخت و آشنائی با دانشمندان  این مرز و بوم ، وظیفه همه ماست ،بزرگانی که مایه آبرو و افتخار برای میهن عزیزمان ایران بودند و تا ابد نیز خواهند بود .بی شک اگر این بزرگان نبودند ، ایران کشوری ناشناخته میماند،همچنان که ما در گذشته اسطوره های بسیار بزرگی داشته ایم ، در عصر حاضر نیز بزرگترین دانشمندان این گیتی پهناور متعلق به سرزمین پاک ایران میباشد.
در این فایل سعی شده  دانشمندان و بزرگان بیشماری را که در جایجای این دهکده جهانی به انسان ها در عرصه های مختلف و با عناوین مختلف صادقانه خدمت میکنند معرفی گردند تا بلکه قطره ای از این دریای مواج را دیده باشیم

 

جهت اطلاع عزیزان و دوستداران  این پروژه  در دو فایل تهیه و تظیم شده است .

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: دانشمندان ایرانی , بزرگان ایرانی , دانشمند ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 477
نویسنده : کیا فایل

بزرگان ایران

بزرگان ایران

 

شناخت و آشنائی با دانشمندان این مرز و بوم وظیفه همه ماست ،بزرگانی که مایه آبرو و افتخار برای میهن عزیزمان ایران بودند و تا ابد نیز خواهند بود .بی شک اگر این بزرگان نبودند ایران کشوری ناشناخته میماند،همچنان که ما در گذشته اسطوره های بسیار بزرگی داشته ایم در عصر حاضر نیز بزرگترین دانشمندان این گیتی پهناور متعلق به سرزمین پاک ایران میباشد
در این فایل سعی شده دانشمندان ،مخترعین و بزرگان بیشماری را که در جایجای این دهکده جهانی به انسان ها در عرصه های مختلف و با عناوین مختلف صادقانه خدمت میکنند معرفی گردد تا بلکه قطره ای از این دریای مواج را دیده باشیم
در این فایل بزرگانی همچون مخترعین ، ورزشکاران ، هنرمندان ، سینماگران ،پزشکان ،عالمان و بسیاری از هموطنان عزیزمان که افتخار آفرینی کرده اند گردآوری شده است

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: بزرگان ایران , دانشمندان ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 500
نویسنده : کیا فایل

رژیم حقوقی دریای خزر

رژیم حقوقی دریای خزر

 یک مقاله بسیار کامل بهمراه منابع با فرمت

word

 

دریای خزر همواره یکی از مسائل و مشکلات کشورمان در عرصه بین الملل میباشد که بخصوص طی این دهه های اخیر بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

برخورداری از امتیازهای بسیار ویژه از قبیل حقوق ترانزیت ،نفت،دریا نوردی و آبزیان متنوع با ارزش غذایی بالا که مهمترین آن انواع ماهیهای خاویاری میباشد که ارزش فوق العاده بالایی برای کشور دارد.

در این بحث از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأکید بر جنبه حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته و بزرگترین دریاچه دنیا را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: رژیم حقوقی دریای خزر , دریای خزر ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 393
نویسنده : کیا فایل

شنوایی خود را با این برنامه کاربردی بسنجید

شنوایی خود را با این برنامه کاربردی بسنجید

 

شنوایی خود و خانواده تان را با این برنامه بسنجید و صدا های گوش خراش تولید کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: تست شنوایی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 497
نویسنده : کیا فایل

فن راهنمایی ( مدیریت جهانگردی)

فن راهنمایی ( مدیریت جهانگردی)

 

با سلام این پروژه به صورت پاور پوینت می باشد شامل 26 صفحه می باشد بسیار مرتب تنظیم شده است 

شامل بخشهایی از دعوت توریستان به ایران و دیدن مکان های تاریخی ایران و زیبای ایران می باشد و موارد دیگر 

 




:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت جهانگردی , جهانگردی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 457
نویسنده : کیا فایل

دانلود مقاله مقایسه کلی کشور ایران با کشور ترکیه

دانلود مقاله مقایسه کلی کشور ایران با کشور ترکیه

 

فرمت:word

ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه‌است.

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (۳۷ام) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتا پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند.

ترکیه حدود ۷۲ میلیون تن (براورد ۱۳۸۷) جمعیت دارد، که حدوداً ۷۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. با این که حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم هنوز به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. همچنین در ترکیه حدود ۷۵ درصد مردم ترک و ۲۰ درصد نیز کرد هستند که بیشتر در جنوب خاور کشور زندگی می‌کنند امّا به تدریج با مهاجرت، در نواحی دیگر به‌ویژه استانبول و آنکارا نیز جمعیت چشمگیری را تشکیل داده‌اند.

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود. ترکیه در میانه دو فرهنگ شرقی و غربی قرار دارد هرچند فرهنگ این کشور به شرق بسیار نزدیکتر است تا به غرب.

ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سدهٔ گذشته، بخش‌های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپا را در دست داشت. تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد.

شبه جزیره آناتولی دربرگیرنده بیشتر مناطق ترکیه امروزی همواره یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیا بوده که قدمت آن برمی‌گردد به اوایل دوران نوسنگی.

ترکیه کنونی در دوران باستان، تحت حکومت دولت شهرهای متعدّدی مانند لودیه و ایونیا قرار داشت. تا اینکه در حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد، این دولت‌ها توسّط کورش بزرگهخامنشی منقرض شد و ترکیه زیر سلطه هخامنشیان درآمد. پس از یورش اسکندر در سال ۳۳۳ پ.م.آسیای کوچک به دست سلوکیان افتاد. و پس از اندکی رومیان جای آنها را گرفتند.

امپراتوری عثمانی در جنگ اول جهانی از هم پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش واقع شد. مصطفی کمال پاشا به دلیل سازماندهی مقاومت ملی علیه دول خارجی قهرمان ملی ترکیه گردید و توانست جمهوری ترکیه را در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) بر پایه اصل جدایی دین از سیاست بنا کند و ملقب به آتاترک شد. وی خط لاتین را برای نوشتن زبان ترکی مرسوم کرد و اقدامات بسیاری را برای صنعتی و غربی شدن ترکیه انجام داد و دوره نوینی را در ترکیه به وجود آورد.

بعد از یک دوران تک‌حزبی در سال ۱۳۲۹ (۱۹۵۰) حزب دمکرات از گروه سیاسی مخالف قدرت را بدست گرفت و به تعداد احزاب اضافه شد ولی آزادی سیاسی با دوره‌هایی از کودتاهای نظامیان در سالهای ۱۳۳۹، ۱۳۵۰ و ۱۳۵۹ شکسته شد. در سال ۱۳۵۳ ترکیه با دخالت نظامی خود علیه کودتای یونانیان در قبرس مانع از الحاق قبرس به یونان شد. در سال ۱۳۷۵ باز نیروهای نظامی دولتی را که با برنامه‌های اسلامی روی کار آمده بود، ساقط کرد. از سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴) تاکنون حزب کارگران کردستان و حکومت ترکیه درگیری‌های نظامی بسیاری داشته‌اند که باعث مرگ بیش از ۴۵ هزار تن گردیده‌است. ترکیه در سال ۱۳۲۵ به عضویت سازمان ملل درآمد و در سال ۱۳۳۱ به ناتو پیوست. ترکیه عضو جنبی جامعه اروپا است و اکنون با اجرای اصلاحاتی سعی در تحکیم و تقویت مردمسالاری و اقتصاد خود را دارد تا بتواند مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز نماید.

زبان بیش تر مردم در ترکیه ترکی است ولی در کنار آن زبانهای کردی(بیشتر) و ارمنی در میان گروه‌های قومی استفاده می‌شود. گروه‌های قومی کوچک‌تری چون لازها، زازاها، عربها و چرکس‌ها به تنوّع زبانی و فرهنگی این کشور افزوده‌اند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه ایران و ترکیه , دانلود مقاله ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 524
نویسنده : کیا فایل

بررسی کتب درسی چاپ سنگی دوره قاجار با تکیه بر کتب درسی چاپ سنگی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی

بررسی کتب درسی چاپ سنگی دوره قاجار با تکیه بر کتب درسی چاپ سنگی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی

 

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:17

سال انتشار:1395

چکیده

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ ترین کتابخانه های ایران دارای مجموعه غنی از کتب چاپ سنگی نفیس و منحصر به فرد می باشد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی و معرفی کتاب های درسی چاپ سنگی موجود در این کتابخانه است. پژوهش درمورد مجموعه کتاب های چاپ سنگی می تواند گوشه ای از تاریخ چاپ و نشر کتاب در ایران را نمایان و دراختیار محققان، اندیشمندان، کتابداران، دوست داران کتاب و تاریخ چاپ قرار دهد. دراین تحقیق کتاب های درسی چاپ سنگی دوره قاجار مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که در مجموع 57 کتاب درسی دارالفنون درکتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد. نتایج نشان داد از نظر موضوعی 22.8 درصد کتاب ها مربوط به حساب و ریاضی،15.8 درصد مربوط به تاریخ و جغرافیا،8.8 درصد مربوط به طب12.3 درصد مربوط به طبیعیات 24.6 درصد مربوط به ادبیات فارسی،14 درصد مربوط به زبان خارجی و 1.7 درصد نیز مربوط به هنر بودند. بررسی دوره های تاریخی چاپ کتب درسی چاپ سنگی دارالفنون درکتابخانه آستان قدس رضوی نشان داد که نزدیک به 15 درصد کتابها درقرن سیزدهم و 80 درصد آنها نیز در قرن چهاردهم چاپ شده بودند. و نیز بیشترین درصد کتاب ها چاپ دهه 1310 تا 1319 بود . نتایج این تحقیق نشانگر اهمیت کتب موجود از لحاظ هنری،تاریخی، علمی، فرهنگی دراین مکان مقدس و همچنین نشان دهنده تاریخچه صنعت چاپ سنگی و چاپ کتب درسی در دوره قاجار می باشد. در پایان پیشنهاد می شوداین کتب از لحاظ هنری، تاریخی، علمی،فرهنگی و سایر جنبه های دیگر بررسی گردند.

واژگان کلیدی

چاپ سنگی، کتاب های درسی دوره قاجار، کتابخانه آستان قدس رضوی

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: چاپ سنگی , کتاب های درسی دوره قاجار , کتابخانه آستان قدس رضوی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 446
نویسنده : کیا فایل

ریشه شناسی چند واژه تالشی از گویش تالشی مرکزی

ریشه شناسی چند واژه تالشی از گویش تالشی مرکزی

 

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات :6

سال انتشار : 1394

چکیده

تالشی از زبانهای ایرانی شمال غربی است که در کرانههای جنوب غربی دریای خزر، از سفیدرود در جنوب تا لنکران جمهوری آذربایجان در شمال، متداول است و به سه گویش شمالی، مرکزی و جنوبی طبقهبندی میشود. از منظر ریشهشناسی، زبانهای ایرانی بهویژه تالشی کمتر مورد مطالعه قرارگرفتهاند. ارتباط تاریخی زبانها از طریق پژوهشهای ریشهشناسی بیشتر و بهتر درک میشود. در این مقاله ده واژه تالشی ریشهشناسی شده و بر اساس آوانگاری ثبتشده در گویش تالشی مرکزی دکتر محرم رضایتی کیشهخاله آورده و برابر واژه در دیگر گویشهای تالشی و گویشهای ایرانی نیز ذکر گردیده است.کلمات ریشه شناسی شده عبارتند از : بولوزه - bul’urz’a : کرم خاکی، آوله āvala : آبله، تاو tāv : بسیار داغ، جخت jaxt : همینکه؛ درست؛ برای سنجش زمان کوتاه، شنده šande : افشاندن، خیه xəya : پاروی چوبی، کته kət’a : بچه سگ، گنسته gənəste : افتادن، تازه tāza : تازه، بودمجان budəmjān : بادمجان. منبع اصلی مورد استفاده در این مقاله کتاب فرهنگ موضوعی تالشی به فارسی دکتر محرم رضایتی کیشهخاله و ابراهیم خادمی ارده می باشد. بررسی ریشهشناختی گویش تالشی، بهروشنی پیوستگی و قرابت این گویش را که از گویشهای ایرانی نو است، با زبانهای ایرانی در سه دوره تاریخی و نیز دیگر گویشهای ایرانی که در این سرزمین تکلم میشوند نشان میدهد و این امر خود کمک شایانی خواهد بود در جهت حفظ و نگهداری این گویش که بهواسطه گرایش گویشوران تالشی به زبان فارسی معیار، اندکاندک در حال زوال است و افزون بر آن، زمینه مناسبی فراهم خواهد نمود برای پژوهشهای زبانی دیگر گویشهای ایرانی که با این گویش پیوند زبانی و تاریخی دارند.

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: تالشی , گویش تالشی , ریشه شناسی , تالشی مرکزی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 483
نویسنده : کیا فایل

توریست و آثار آن در امنیت ملی

توریست و آثار آن در امنیت ملی

 

عنوان: توریست و آثار آن در امنیت ملی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 73

این پروژه در مورد توریست و آثار آن در امنیت ملی بوده که در 6 فصل و به صورت تحقیقی ، پژوهشی و عملی تهیه و تنظیم شده و کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان رشته های جهانگردی ، هتلداری و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

چكيده

درتحقيق حاضر سعي شده با توجه به بحث امنيت ملي كه به عنوان يكي از مهمترين مسائل موجود در يك كشور مي باشد به مسأله توريست كه تأثير بر امنيت ملي دارد، پرداخته شود كه روش موجود كتابخانه اي مي باشد.

تحقيق داراي ۵ فصل مي باشد كه در فصل اول به بيان مسأله، اهميت و اهداف پژوهش پرداخته شده ضمناً سؤالات پاسخ داده شده در پژوهش و تعاريف و اصطلاحاتي كه رد تحقيق ارائه گرديده بيان شده است.

در فصل دوم به بررسي پيشينه موضوع، در فصل سوم به بيان روش تحقيق پرداخته شده است.

در فصل چهارم به توصيف و تحليل يافته ها در ۸ بخش (انگيزه هاي جهانگردي و انواع جهانگرد- حقوق و تكاليف جهانگردان غير مسلمان در كشور- اثرات جهانگردي و حضور توريست در كشور- امنيت و تأثير جهانگردي بر آن- عوامل مهم در رونق جهانگردي- روش جاري و تخلفاتي كه عليه و توسط توريست در كشور انجام مي شود- آمار مربوط به توريست ها و علل عقب ماندگي صنعت توريسم در كشور) پرداخته شده است.

در فصل پنجم نتايج تحقيق و سپس پيشنهادات ارائه گرديده است.

مقدمه

سیر و سیاحت یکی از راه های خداشناسی و رسیدن به کمال سیر آفاق و انفس است که از آن به هجرت به درون و بیرون تعبیر می شود. با در نظر گرفتن خلقت هستی و انسانها و بیهوده نیافریده شدن انسان که در قرآن بدان اشاره شده و مسیر زندگی نوع بشر به وسیله انبیاء تعیین و هدایت شده است.

جهانگردی در قرون گذشته از امتیازات ویژه عده ای انگشت شمار از مردم بودولی در نیمه دوم قرن نوزدهم و در اثر اختراعات مختلف و بهبود معیشت و وضع اقتصادی افراد و امنیت و اطمینانی که در وضعیت حمل و نقل اهم از زمین، هوایی، دریایی بوجود آمد. جریان مسافرتها سرعت بخشید وبدینسان موجودیت خود را در کشورهای پیشرفته ارائه نمود .

جهانگردی، پیشه انسانهایی است که در اندیشه وسعت نگاه خود اقناع حس کنجکاوی، رنج سفر را بر عافیت حضر می خرند و پنجه در پنجه شدائد به کشف ناگفته ها و نادیده ها می پردازند. دیگران از اندوخته های آنان بهره برده و در سکون و آرامش خود به رمز هزاران سؤال نهفته پی می برند. این نوع جهانگردی که به زمانهای دور مربوط می شود، امروزه چهره متفاوتی پیدا کرده است. در عصر حاضر میلیون ها تن در طول سال به انگیزه مشاهده آثار باستانی و طبیعی، آشنایی با آداب و رسوم سنت های ملی و مذهبی، شرکت در جشنواره ها، بازدید از اماکن مقدسه دینی که غالباً آمیزه ای از عشق، هنر و مهارت است، قدم بر عرصه کشورهایی می گذارند که صدها سال قبل محل سکونت و حیات آدمیان بوده است.

توریست به عنوان عنصر اصلی جهانگردی محسوب که با ورود خودبه یک کشور موجبات اشتغال و ارزآوری و همچنین دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و تأثیرات بین الملل است.

در این تحقیق سعی شده با مشخص نمودن وضعیت حقوقی جهانگردان غیر مسلمان و ارائه مزایا و معایب صنعت توریست و اشاره به خطرات حضور افراد خارجی در کشور با ارائه پیشنهاد در این خصوص افزایش توریست و چگونگی کنترل صحیح آنها در کشور عزیزمان باشیم.

مسأله پژوهش

گردشگری امروز یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه ملی کشورها، به خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی تأثیرات بین الملل خاصی است. به همین دلیل اغلب کشورهای جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند و از این فعالیت به منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی استفاده می کنند.

کشورها علی رغم داشتن استعدادهای فراوان، وجود منابع عظیم گردشگری، جاذبه های فرهنگی و طبیعی چنانکه شایسته است، نتوانسته در زمینه بهره گیری از درآمدها و ورودی های گردشگری عرصه بین الملل به جایگاه در خور مقام خود دست یابد. در مسئله گردشگری یکی از عوامل مهم وجود افراد خارجی است که توریست نامیده می شود و با ورود خود به کشور باعث ایجاد رونق اقتصادی ارتباطی و فرهنگی بین المللی در کشور می شود. که باید کنترل دقیق روی این افراد صورت گیرد بنابراین این موضوع را در بحث اطلاعات قرار داد. و اداره کل اتباع خارجه مسئول کنترل این افراد هستند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

مقدمه

مسأله پژوهشی

اهمیت مسأله پژوهشی

اهداف پژوهش

پرسش های تحقیق

تعاریف و اصطلاحات

فصل دوم:بررسی پیشینه پژوهش

بررسی پیشینه پژوهش

فصل سوم: روش تحقیق

روش پژوهش

فصل چهارم: یافته های پژوهش

بخش اول: انگیزه های جهانگردی و انواع جهانگرد

بخش دوم: حقوق و تکالیف جهانگردان غیر مسلمان در کشور

بخش سوم: اثرات جهانگردی و حضور توریست در کشور

بخش چهارم: روش جاری اداره کل اتباع و تخلفات بر علیه و توسط توریست

بخش پنجم: امنیت و تأثیر جهانگردی بر آن

بخش ششم: آمارهای مربوط به توریست

بخش هفتم: علل عقب ماندگی صنعت توریست در کشور

بخش هشتم: عوامل مهم در دولت جهانگردی

فصل پنجم :‌نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات

فصل ششم : منابع و مآخذ و پیوست

منابع و مآخذ

پیوست ها

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , ایران شناسی , ,
:: برچسب‌ها: توریست , امنیت ملی , پروژه جهانگردی ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG